Kiedy komunikować o rebrandingu?
CzytajKiedy komunikować o rebrandingu?
Rebranding jest niezbędnym elementem zarządzania, który pomaga budować lepszy wizerunek firmy. Przeprowadzenie kampanii rebrandingowej to długotrwały proces, a jego największym wyzwaniem jest wdrożenie właściwej komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Odpowiednia strategia PR i działania marketingowe są kluczowe na ostatnim etapie wprowadzania zmian.
Dobry wizerunek nie tylko wyróżnia firmę na rynku, lecz także zapewnia jej przewagę nad konkurencją. Rozpoznawalność przedsiębiorstwa stwarza większe możliwości rozwoju i gwarantuje sukces podczas wprowadzania nowej oferty. Pozytywny wizerunek wpływa też na wysokość sprzedaży i przyciąga nowe grupy odbiorców. W związku z nieustannie zmieniającymi się wymaganiami klientów przeprowadzenie rebrandingu jest koniecznym elementem długoterminowej strategii firmy.
Działania rebrandingowe mogą trwać nawet kilkanaście miesięcy, dlatego trzeba je dokładnie zaplanować. Rebranding marki można przeprowadzić w trybie jednoetapowym, czasami jednak firmy decydują się na stopniowe wprowadzanie zmian. Jedną z nich była marka Black Red White, która chciała dobrze się do tego przygotować z uwagi na fakt, że modyfikacje dotyczyły wielu placówek sprzedażowych.
Podstawowe elementy całego procesu to:
- analiza strategiczna,
- ocena sytuacji wyjściowej,
- zdefiniowanie zakresu zmian,
- zaplanowanie budżetu.
W pierwszej fazie komunikacji trzeba poinformować partnerów handlowych i pracowników o planowanych zmianach – pomoże im to zrozumieć kierunek rozwoju firmy. W kolejnym etapie zaleca się rozpoczęcie komunikacji zewnętrznej, która wyjaśni cały proces.
Firma Black Red White przeprowadziła kampanię informacyjną dotyczącą nowego hasła marki sześć miesięcy po oficjalnym ogłoszeniu rebrandingu. Towarzyszyło jej otwarcie salonu w Będzinie i prezentacja nowego logo firmy. Drugi etap komunikacji rozpoczęto po zakończeniu wdrażania zmian w kilku punktach objętych rebrandingiem. Taka kolejność działań pozwoliła zachować spójność przekazu i wzmocnić siłę jego oddziaływania – mówi Tomasz Jędraszczyk, Dyrektor Działu Marketingu Black Red White.
Na rebranding marki Black Red White złożyły się:
- prezentacja nowej wersji katalogu mebli 2015,
- odświeżenie logotypu marki,
- prezentacja nowej witryny internetowej,
- zmiana wyglądu salonów.
Jest to zupełnie nowe spojrzenie na potrzeby klientów, którzy poszukują nie tylko mebli, lecz także wizji własnego, pełnego ciepła i emocji domu.